2021-01-18 08:00Pressmeddelande

Pressträff om Kris & kunskap, ett magasin från Karlstads universitet

Picture of empty seats from above and text Kris och kunskapOmslag på magasinet Kris och kunskap, 2020, Karlstads universitet

I våras växte idén fram om att försöka beskriva den speciella tid som Karlstads universitet befinner sig i, med omställning till distansundervisning och arbete hemifrån - ögonblicksbilder för att i någon mån försöka fånga historien medan den pågår. Resultatet är magasinet Kris och kunskap, som i dagarna kom från trycket.

Po Tidholm, journalist, författare och Ander Visiting professor in Geomedia studies våren 2020, anlitades som redaktör för arbetet. Målet var någon form av tidsdokument, men också något som kan vara intressant läsning även för den som inte befinner sig på Karlstads universitet.

Välkommen till pressträff med Po Tidholm och några av skribenterna.
Tid: Tisdag 19 januari kl.10.00
Plats: https://kau-se.zoom.us/j/63455617602

Kris och kunskap har vuxit fram tillsammans med studenter, forskare och en rad andra medarbetare. Magasinet skickas i dagarna hem till universitetets medarbetare och veteraner. Materialet kommer även att användas för ett bildspel på webben och en mindre utställning på biblioteket samt Musikhögskolan Ingesund.

Kris och kunskap finns som pdf på kau.se
Magasinet kan även fås som tryckt exemplar, mejla Christina Knowles eller press@kau.se

För mer information kontakta: Christina Knowles, kommunikationsavdelningen, christina.knowles@kau.se, tel 070-887 22 47.

Välkommen till Karlstads universitet! Karlstads universitet präglas av utbildning och forskning av hög kvalitet i kombination med aktiv samverkan med det omgivande samhället. Universitetet har cirka 16 000 studerande och 1 200 anställda. Karlstads universitet - vi utmanar det etablerade och utforskar det okända.

Christina Knowles
Kommunikationschef