2022-04-07 05:55Pressmeddelande

Pressinbjudan: Människan bakom framgången

Kollage med bilder på tre personer och Karlstads universitet

Media bjuds in till temadag för psykisk hälsa den 12 april, en dag fylld av roliga aktiviteter för att främja psykiskt välmående. En dag där vi vill bryta av stress och öppna upp för samtal. Dagen innehåller föreläsningar och musikal.

Talare

Marie Niljung - psykisk livräddning

Våga fråga. Våga lyssna. Våga agera - Maries motto som kommer att vara den röda tråden under dagen. Marie är föreläsare, författare, hr-konsult och social innovatör som idag driver egna företag inom psykisk livräddning och hållbar hälsa. Årets Alumn 2021 vid Karlstads universitet. Medskapare av gratisappen Lumeno.

Hanna Wirdegård - Varför blir jag aldrig fri?

När Hanna blev 40 år fick hon nog av tystnaden och skammen och valde att dela sin historia i självbiografin ”Varför blir jag aldrig fri?” - en naken skildring av hur det är att leva som vuxen, arbetande och gift trebarnsmamma med en ätstörning. Hanna är författare, föreläsare och arbetar som utbildningskoordinator på Karlstads universitet.

Loui Sand - Mitt liv äger ingen

En bred och tung föreläsning där Loui Sand jobbar med en hel del humor. Föreläsningen handlar om hur det är att vara mörkhyad i Sverige, adopterad, transsexuell och hur det är att komma ut som ”homosexuell” och såklart om idrottskarriären och maktmissbruk.

Aula Magna, Karlstads universitet

Klockan 10:00

Projektledare Karolina Skytt
manniskanbakomframgangen@gmail.com

Karlstads universitet präglas av utbildning och forskning av hög kvalitet i kombination med aktiv samverkan med det omgivande samhället. Universitetet har cirka 19 000 studerande och 1 300 anställda. Karlstads universitet - vi utmanar det etablerade och utforskar det okända.

Jonathan Strandlund