2022-03-17 06:50Pressmeddelande

Pressinbjudan: Karlstads universitet inviger Kau City

Kau City på Drottninggatan 5, KarlstadKau City på Drottninggatan 5, Karlstad

Välkommen till invigning av Kau City den 17 mars klockan 15:00 på Drottninggatan 5, Karlstad. I februari öppnade Kau City för studenter vid Karlstads universitet och lokalen har använts flitigt sedan dess. Nu är det äntligen dags att officiellt inviga lokalen och media är välkomna att delta.

Temat för invigningen är ”Möten och samarbeten”. Studenter vid Karlstads universitet har nu en studieplats i centrala Karlstad och Kau City är ett resultat av den samverkan som pågår mellan Karlstads kommun och Karlstads universitet.

Deltar på invigningen gör bland annat

Johan Sterte, rektor Karlstads universitet
Per-Samuel Nisser, Karlstads kommunstyrelseordförande
Ann Otto Nemes, utvecklingsdirektör Karlstads kommun
Elvira Skoglund, ordförande Karlstad studentkår
Åsa Eriksson, VD Centrum Karlstad

När: torsdag den 17 mars klockan 15.00
Var: Drottninggatan 5, Karlstad

Karlstads universitet präglas av utbildning och forskning av hög kvalitet i kombination med aktiv samverkan med det omgivande samhället. Universitetet har cirka 19 000 studerande och 1 300 anställda. Karlstads universitet - vi utmanar det etablerade och utforskar det okända.