2018-10-02 08:45Pressmeddelande

Pressinbjudan: Invigning av psykologmottagningen vid Karlstads universitet

Fredagen den 5 oktober kl. 13.15 invigs psykologprogrammets nya mottagning som är belägen intill psykologprogrammets lokaler i hus 5B.

Medierna hälsas välkomna att se psykologmottagningens nya fina lokaler och höra om verksamheten. Rektor Johan Sterte inviger.

Vi möter upp i huvudentrén kl. 13.00 och går tillsammans bort till mottagningen.

För frågor, kontakta Arto Hiltunen, professor i psykologi och verksamhetschef, 076-845 80 35, arto.hiltunen@kau.se

Psykologmottagningen kommer att erbjuda kostnadsfri psykologisk behandling och vara öppen för personer både på och utanför Karlstads universitet med undantag för studenter och personal vid psykologiämnet. Behandlingen ges av psykologstudenter i slutet av sin utbildning. De arbetar under handledning av erfarna och legitimerade psykoterapeuter.

Läs mer om mottagningen och dess verksamhet här.

Karlstads universitet präglas av utbildning och forskning av hög kvalitet i kombination med aktiv samverkan med det omgivande samhället. Universitetet har cirka 16 000 studerande och cirka 1 200 anställda.