2022-03-09 09:12Pressmeddelande

Pressinbjudan: Högskoleprov utan covidrestriktioner 12 mars

Huvudentrén vid Karlstads universitet i skymningKau skymning

Välkommen till Karlstads universitet när högskoleprovet genomförs på lördag 12 mars 2022.

Helena Pallin, chef för avdelningen för utbildningsstöd, finns på plats i aulafoajén klockan 11-12 för att svara på frågor om det första provet efter att covidrestriktionerna tagits bort.

Vårens högskoleprov är uppdelat på två datum, 12 mars och 7 maj. Inför provdagen 12 mars finns totalt 748 anmälda i regionen. I Karlstad är 527 personer anmälda, övriga är jämnt fördelade på Arvika, Kristinehamn, Torsby och Åmål.

Kontakt: Helena Pallin, avdelningschef för avdelningen för utbildningsstöd
Tfn: 076-315 20 19
E-post: helena.pallin@kau.se

Karlstads universitet präglas av utbildning och forskning av hög kvalitet i kombination med aktiv samverkan med det omgivande samhället. Universitetet har cirka 19 000 studerande och 1 300 anställda. Karlstads universitet - vi utmanar det etablerade och utforskar det okända.