2017-10-26 08:45Pressmeddelande

​Pressinbjudan: H.M. Konungen får presentkonsert på Ingesund och besöker labb på Karlstads universitet

Den 30 april 2016 fyllde H.M. Konungen 70 år. I samband med detta gav Karlstads universitet en födelsedagspresent till kungen – en konsert på Musikhögskolan Ingesund. Nu, den 27 oktober, är det dags. Studenter kommer att bjuda på en festkonsert med ett brett spektra.

Före konserten kommer kungen besöka Karlstads universitet för att få en visning av utställningen och forskningsprojektet Risklabb Riskköping - bygg en säker hållbar stad samt Floodville- modellera för att skydda en stad mot översvämningar.

Representanter för media är välkomna att närvara vid följande tider:

Vid Karlstads universitet, Karlstad:

• Fotomöjlighet finns:
  • Vid ankomst till Hus 21, Vänern, 14.00. Karlstads universitet hanterar plats för fotografer på höger eller vänster sida om entrédörren.
  • Samt under några minuter vid utställningen när kungen besöker Floodville
  • Journalister: skrivande journalister får närvara 14.10-15.30 vid visning av Risklabb samt Floodville.

Vid Musikhögskolan Ingesund, Arvika

• Fotomöjlighet finns:
  • Vid entrén på speciellt anvisad plats. Karlstads universitet hanterar plats för fotografer på höger eller vänster sida om entrédörren.
  • Vid konserten när kungen intar sin plats. Fotografering från anvisad plats. Möjlighet finns att fota även konserten från anvisad plats.

Anmäl press till: Arvid Dahlgren, kommunikationschef, Karlstads universitet, telefon: 070-326 31 36, arvid.dahlgren@kau.se