2016-09-22 08:28Pressmeddelande

Pressinbjudan: Handelshögskolans dag, tema ledarskap

Handelshögskolans dag handlar i år om ledarskap. Huvudtalare Eva Hamilton, journalist och tidigare vd för Sveriges Television. Inbjudna gäster är även Marianne Widström, chef för Grant Thorntons Karlstadkontor, Tomas Jansson, forskare i agila projektledningsmetoder samt Birgitta Johansson-Hidén som forskar om kommunikation och stress.

Tid: Fredagen den 23 september kl.13.00-16.00

Plats: Karlstads universitet, Lagerlöfsalen

Medierna hälsas välkomna!

För mer information kontakta: Olle Sonesson, olle.sonesson@kau.se, Utvecklingsledare med ansvar för externa relationer, tel: 054-700 10 32 eller 073-151 04 50

Handelshögskolan vid Karlstads universitet startade 2009. Den är en del av universitetet och har idag omkring 2400 studenter inom ekonomi, juridik, statistik, arbetsvetenskap, IT med affärsinriktning samt turism.