2020-08-27 08:10Pressmeddelande

Pressinbjudan: Coronaanpassad terminsstart på Karlstads universitet

Media är välkomna att delta under terminsstarten vid Karlstads universitet, måndag 31 augusti kl. 09:00.

Regeringen gav i maj 2020 svenska universitet tillåtelse att återigen genomföra utbildning på campus. Därför låter Karlstads universitet nybörjare på programutbildningar starta på campus vecka 36.

Måndag 31 augusti börjar terminen och flera program har upprop under dagen och resten av vecka 36. Universitetet har vidtagit många åtgärder för att förhindra smittspridning och under morgonen kan frågor ställas till universitets personal som finns på plats.

Du träffar:
Johan Sterte, rektor vid Karlstads universitet
Helena Pallin, avdelningschef vid avdelningen för utbildningsstöd
Jan Gambring, säkerhetschef

Datum: 2020-08-31