2015-07-16 10:40Pressmeddelande

Öppet hus på Karlstads universitet

Hur ser det ut på ett universitet? Hur funkar det när man pluggar? Och hur skaffar man boende? Det är några av frågorna som får svar på lördag när Karlstads universitet har öppet hus.

Nu på lördag, den 18 juli, öppnar vi portarna och ger blivande studenter chansen att komma och besöka Karlstads universitet. Studentambassadörer kommer att guida runt på universitetsområdet och studie- och karriärvägledare finns på plats för att svara på frågor om utbildning.

Visa upp Karlstad

Att plugga är mer än att bara vistas på universitetsområdet. Därför kommer Karlstads kommun ge besökare en chans att få ett intryck av staden och ger guidade bussturer runt Karlstad. Även KBAB kommer att finnas på plats för att svara på frågor kring boende.

Datum och tid: 18 juli klockan 10.00-15.00
Plats: Karlstads universitet