2014-10-17 08:00Nyheter

Rekordstort intresse för kurser om tjänsteinnovation

I vår ger CTF och Handelshögskolan fyra nya distanskurser inom tjänsteinnovation. Och intresset är stort. När anmälan för vårens kurser stängde på antagning.se den 15 oktober, hade sammanlagt över 450 personer anmält sig.

Under våren 2015 ges fyra distanskurser inom tjänsteinnovation. De riktar sig till yrkesverksamma med intresse för tjänster, kundupplevelser och verksamhetsutveckling.

- Det känns jätteroligt att intresset är så stort, säger kursansvarige Jörg Pareigis, på företagsekonomi vid Handelshögskolan. Kurserna erbjuder ett flexibelt och individuellt upplägg, både vad gäller innehåll och studietiden. Alla kurser består av korta videoföreläsningar samt reflektionsuppgifter kopplade till deltagarnas organisationer. För kommunikation mellan lärare och studenter används diskussionsfora, så kallade "webbinars" och andra sociala medier som gör det möjligt att interagera på distans.

Kurserna heter: Understanding Customer Experience, Crafting and Executing Service Strategies, Mastering Service Innovation samt Making Sense of Service Logic.

Utbildningarna har utvecklats i ett samarbete mellan CTF, Handelshögskolan och en rad olika företag, med stöd av KK-stiftelsen.

- Vi har utvecklat kurserna under 2014 och det känns verkligen bra att nu kunna erbjuda dem som kurser inom vårt vanliga utbud. Nästa steg blir att se om vi kan utveckla dem som helt öppna nätbaserade kurser, där många fler kan delta, utan att få högskolepoäng, men för egen kompetensutveckling och ett livslångt lärande, säger Jörg Pareigis.